you and life remain beautiful

Sitter och äter godis och tänker tillbaka på gamla minnen. På senaste tiden har jag börjat minnas en massa från mellanstadiet, en tid då hela min värld vändes upp och ner - men tänk hur kul och mysigt vi hade det ändå, vi i 6b.
Kommer ihåg när de två klasserna som skulle slås ihop möttes för första gången. Jag minns hur besviken jag blev när Marcus skrek "JOJJO!!! Nu börjar Erik i vår klass. Hans fötter går som trumpinnar, nu är du inte snabbast i klassen längre." 
Och jag kommer ihåg alla gånger Hultman sa "Kan man tycka," och hur vi älskade att "äga" och "knäcka" varandra, då coola gänget kom på en tuff låt bakom skolan, varje adventstid då mornarna började med att vi tände varsitt ljus på våra bänkar och Agneta läste högt för oss, alla Gunnels skrivstils-lektioner som vi hade 5000 gånger i veckan (hur onödiga?) Jag minns hur vi hade lekar för olika perioder - tjuv och polis, king, pizzagame, prick, datten vid lekgrejen i sandlådan och vår egna lek "äpplet." Jag minns alla gånger vi tjejer fick sitta och prata i grupprummet om viktiga saker. Kommer NI ens ihåg att varje morgon skulle vi stå på led och hälsa på läraren och säga godmorgon innan vi fick gå in i klassrummet? Kommer ni ihåg att vi fick vänta hur länge som helst på att gå in i matsalen för att få äta, och sedan vänta lika länge för att få gå ut igen? Kommer ni ihåg våra rörispass? Och sexsexti-rundor? Och lampladerundor? Och Agnetas sång "hänger dina öron ner?" Jag minns när vi var i Göteborg och vi gav Bea låtsascola från Buttrix så hon spydde :( och vi var för många i bubbelpoolen så den svämmade över! Kommer också ihåg skolavslutningen i 6:an, då vi gick och fikade i Immanuelskyrkan och Mårten kom in i moppehjälm helt random. Åh vad jag blir glad av att tänka tillbaka. Och lite ledsen för att ingen längre minns oss.
Det kommer säkert ett längre inlägg om 9a snart... En klass för sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0